De la obez la suplu in 3 pasi !

Un studiu de actualitate a confirmat faptul ca 67% din populatia Romaniei este supraponderala si obeza, 7% este sub ponderala si doar 26% are o greutate normala, ceea ce este absolut ingrijorator, deoarece aceste cifre au explodat in ultimii ani.

Obezitatea nu trebuie privita doar ca o problema estetica, deoarece reprezinta o amenitare reala pentru viata ta, avand consecinte multiple asupra sanatatii.

De asemenea, excesul de grasime cu mult peste media greutatii ideale, influenteaza negativ si starea psihica, degenerand de cele mai multe ori in depresii majore.

Astfel, obezitatea trebuie privita ca o boala, nu ca o problema estetica, intrucat reperezinta o afectiune complexa nutritional-metabolica, care provoaca un lant de dezechilibre periculoase in organism.

Netratata, acesta afectiune genereaza o multitudine de complicatii precum: diabetul zaharat, boli cardiovasculare, accidente vasculare cerebrale, hipertensiune arteriala, arteroscleroza, o gama larga de cancere, tulburari locomotorii, precum si alte boli grave, care iti pun viata in pericol.

Cauzele care contribuie la instalarea obezitatii sunt extram de variate, insa principalii factori de risc sunt:

  • Excesul alimentar (consumul unui numar mult mai mare de calorii in raport cu numarul de calorii arse);
  • Alimentatia nesanatoasa de tip Junk Food;
  • Sedentarismul;
  • Obiceiurile sociale (iesirea cu prietenii la masa, in localuri cu alimentatie nesanatoasa, consumul ridicat de alcool, fumatul, etc);
  • Stresul si depresia;
  • Consumul de medicamente si dezechilibrul hormonal;
  • Mostenirea genetica de la parinti obezi;

Instalarea obezitatii este caracterizata sub 3 forme si anume:

  • Obezitatea Ginoida

Acest tip de obezitate este caraterizat de forma unei pere, deoarece reprezinta un exces de tesut adipos instalat in partea inferioara a corpului, in special pe solduri, coapse si fese. Acest tip de obezitate se regaseste intr-o proportie mai ridicata la femei si nu reprezinta un grad de risc la fel mare ca obezitatea Androida, insa poate provoca varice sau artroze.

  • Obezitatea Androida

Acest tip de obezitate este caraterizat de forma unui mar, deoarece reprezinta un exces de tesut adipos instalat in partea centrala a corpului, in special pe abdomen. Acest tip de obezitate este foarte periculos, deoarece este reprezentat de un exces de grasime viscerala, care provoaca nenumarate boli grave in organism: diabet zaharat, boli cardiovasculare, accidente vasculare cerebrale, hipertensiune arteriala, arteroscleroza, o gama larga de cancere, precum si alte boli grave.

  • Obezitatea Mixta

Reprezinta tipul de obezitate care combina obezitatea Ginoida cu cea Androida, fiind de asemenea periculos pentru sanatate.

Grăsimea viscerală

Dintre toate tipurile de grăsimi existente în organismul uman, grăsimea viscerală este cea mai periculoasă pentru sănătatea ta, reducând considerabil speranţa de viaţă.

Această grăsime viscerală nu este vizibilă cu ochiul liber, ci se regăseşte în interiorul organismului, în jurul organelor interne vitale, cum ar fi inima, ficatul, plămânii sau intestine, care sunt separate de această masă toxică.

Spre deosebire de grăsimea subcutanată care se regaseste de exemplu la obezitatea Ginoida si care este doar inestetică, grăsimea viscerală este atât de periculoasă pentru sănătatea ta, întrucât acţionează ca o glandă endocrină şi produce hormoni proprii, care cresc inflamaţia în tot organismul.

Asta înseamnă că va deveni din ce în ce mai mare, dacă nu vei lua măsuri din timp, invadându-ţi întreg organismul.

Tine minte!

Cât de mare este burta în exterior, atât de mare este şi în interior.

Metabolismul fiind condus de această grăsime toxică, reduce considerabil producerea de adiponectină, care este un hormon vital pentru arderea grasimii, şi depozitează din ce în ce mai multă grăsime viscerală.

Grăsimea viscerală creşte enorm de mult nivelul de colesterol rău „LDL” în organism, favorizează apariţia bolilor cardiovasculare grave, a cancerului, a atacului cerebral, creşte nivelul glicemiei, determinând astfel apariţia diabetului, provoacă disfuncţii sexuale, precum şi alte boli grave.

Un alt efect negativ pe care îl are grăsimea viscerală este starea permanentă de oboseală, lipsa de vitalitate şi tonus, care te transformă într-o legumă.

Specialiştii cataloghează grăsimea viscerală în următorii parametri:

  • între 1-3 kg – nivel normal;
  • între 3-5 kg – nivel crescut;
  • peste 5 kg – pericol iminent de boli grave.

Numeroase studii arată faptul că, dacă vei reduce această grăsime viscerală, vei avea un sistem cardiovascular mult mai sănătos, vei dormi mult mai bine şi nu vei mai fi în permanenţă obosit, iar vitalitatea şi tonusul vor fi la cote ridicate.

CUM TRATEZI OBEZITATEA

Atunci cand vrei sa slabesti, in primul rand trebuie să înţelegi că ce ai acumulat în ani, nu poţi da jos în zile sau săptămâni, întrucât nu există un echilibru.

Asadar, iti spun din start  sa nu îţi bruschezi organismul cu fel de fel de regimuri sau diete „minune”, care îţi vor distruge sănătatea şi îţi vor aduce ulterior mult mai multe kilograme în plus decât ai avut.

Daca te vei infometa sau vei apela la fel de fel de regimuri sau diete „minune”, organismul nu are când să se adapteze la noua greutate şi să o perceapă corect şi permanent. Celulele umane au o memorie proprie de aproximativ 6 luni, ceea ce înseamnă că au nevoie de timp ca să uite „trecutul dezastruos” şi să memoreze „prezentul sănătos”.

Exista 3 feluri de a slăbi:

  1. Prin înfometare, când pierzi masa musculară şi arzi foarte puţină grăsime.

În acest caz te vei bucura la inceput că greutatea ta scade pe cântar, însă din păcate scade pentru că pierzi masa musculară, nu pentru că arzi ţesut adipos. Acest aspect este unul foarte grav, întrucât masa musculară este instrumentul prin intermediul căruia metabolismul arde grăsimea. Cu cât masa musculară este mai mică, cu atât vei arde mai puţină grăsime, ba mai rău, vei acumula foarte repede alt ţesut adipos.

Tot în acest caz, este foarte probabil să apară şi efectul yo-yo, ceea ce va determina un adevărat dezechilibru în organism, încheiat cu foarte multe kilograme acumulate în plus.

  1. Prin deshidratare, când pierzi apa şi nu arzi grăsime.

Atunci când te deshidratezi şi pierzi şi puţina apă pe care o aveai în celule, creezi un adevărat dezechilibru în organism. În acest caz, ţesutul adipos va reţine şi mai multă apă ca de obicei, fără să îi permită să mai ajungă la celulele musculare, astfel dezvoltând o retenţie masivă de apă.

  1. Prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos.

Atunci când mănânci sănătos şi urmezi o dieta echilibrata si personalizata in functie de nevoile organismului tau si de programul tau, nu scazi sau depăşeşti foarte mult necesarul de calorii, te hidratezi, faci mişcare fizică şi te odihneşti, organismul tău se reechilibrează şi începe să funcţioneze normal.

Iti recomand de asemenea sa stai de vorba cu un specialist, care sa iti monitorizeze compozitia corporala (nivel de grasime, nivel de masa musculara, hidratare, varsta metabolica, grasime viscerala si altele), astfel incat sa stii de unde dai jos kilogramele in plus si daca ceea ce faci este bine.

Acest lucru duce la activarea metabolismului care va arde progresiv ţesutul adipos şi te va ajuta să obţii silueta mult visată, pe termen lung.

Ba mai mult, vei căpăta o nouă vitalitate şi vei avea o altă poftă de viaţă, devenind mult mai energic şi mai eficient.

Aşadar, îţi sugerez să ai răbdare cu tine, să slăbeşti treptat şi constant, astfel încât să te bucuri de noua siluetă pe termen lung, nu doar câteva săptămâni sau luni.

Tot ce trebuie să faci ca să treci aplicand următorii pasi:

De la obez la suplu in 3 pasi !

  • PASUL 1. Detoxifierea.

Atunci când începi procesul de slăbire este foarte important să faci o detoxifiere eficientă a organismului, astfel încât să îţi dai un restart şi să o iei de la zero.

În acest fel, organismul tău va fi curăţat, echilibrat şi gata să îţi fie aliat în lupta cu kilogramele în plus.

Având un organism curat, vei asimila mult mai corect nutrienţii şi apa, iar activitatea metabolică, de care depinde arderea ţesutului adipos, va fi la o intensitate ridicată, ceea ce înseamnă că vei da jos multe kilograme.

Corpul uman are o funcţie de detoxifiere naturală proprie, prin intermediul ficatului, rinichilor şi a tractului gastro-intestinal, însă de cele mai multe ori saturăm atât de tare aceste organe cu grăsimi rele, toxine şi chimicale, încât organismul nu mai are capacitatea de a se autodetoxifia, ori o face insuficient.

Grăsimile rele, toxinele şi chimicalele neeliminate se vor acumula în organe (tub digestiv, ficat, sistem biliar, rinichi etc.), în sânge şi ţesuturi şi vor rămâne acolo pentru o perioadă lungă de timp, ceea ce va declanşa grave probleme de sănătate în timp.

Factorii care „blocheaza” organismul uman sunt foarte variaţi, începând de la consumul alimentelor nesănătoase – Junk Food, procesate, bazate pe prăjeli şi făinuri albe, zahar, exces de sare, grăsimi nesănătoase, până la supra-alimentare. La aceşti factori se adaugă şi tutunul, alcoolul şi de cele mai multe ori medicamentele.

Simptomele unui organism încărcat cu grăsimi rele, toxine şi chimicale sunt: creşterea în greutate, oboseala, durerile de cap, balonarea, constipaţia şi multe altele.

Un alt simptom adesea întâlnit în cazul nedetoxifierii este lipsa de reacţie a organismului atunci când te hotărăşti să îţi schimbi stilul de viaţă şi adopţi o alimentaţie sănătoasă, întrucât este prea obosit ca să îşi mai facă treaba la un nivel normal.

Când vorbim de detoxifiere mă refer în primul rând la tubul digestiv, la nivelul căruia se face extracţia de nutrienţi la nivel celular, şi la ficat, care este computerul nostru central şi la care ajung toţi nutrienţii, pentru a fi distribuiţi acolo unde este nevoie de ei.

Există o mulţime de metode de detoxifiere, însă unele dintre ele sunt agresive cu organismul tau si trebuiesc evitate.

Pentru o detoxifiere sănătoasă ai nevoie de o metodă „prietenoasă” cu organismul tău, care să cureţe delicat tubul digestiv fără să irite mucoasa intestinală si bineinteles ficatul.

O metoda generala simpla este detoxifierea cu fibre de psyllium şi de in, sub forma de seminte macinate si ceai de papadie, sunatoare, galbenele, verde, rostopasca, urzica, soc, salvie sau anghinare.

CE AI DE FACUT?

  • Dizolva o lingurita de fibre in 250 ml apa si adauga zeama de la o jumatate de lamaie;
  • Bea acest „detox” dimineata pe stomacul gol si seara inainte de culcare;
  • Bea 1-2 cesti cu ceai concentrat/zi;
  • Urmeaza acesata procedura timp de 2-3 luni;

De asemenea, in timpul detoxifierii, ai nevoie si de o hidratare optima, consumand minim 2L de apa pe zi, in portii mici, astfel incat sa fie asimilata corect.

Pentru rezultate garantate iti recomand sa consulti un specialist, care sa iti creeze un plan personalizat de detoxifiere, in functie de problemele tale si necesitatiile organismului tau.

  • PASUL 2 Alimentatia „Proteica Low Carb”

Acest lucru înseamnă că va trebui să ai grijă să îţi atingi necesarul de proteine, să reduci carbohidraţii şi să îi elimini pe cei rafinaţi, precum şi să reduci grăsimile rele, pe care le vei inlocui cu grasimi sanatoase.

Foarte important de asemenea este şi calcularea Necesarului Caloric Zilnic, având ca obiectiv slăbirea, astfel încât să consumi exact numărul de calorii necesar îndeplinirii obiectivului.

CE AI DE FACUT?

  • Consuma la micul dejun carbohidrati complecsi (cereale integrale, paine integrala, chia, etc) + grasimi sanatoase (avocado, caju, nuci, migdale, etc) + proteine (oua, branza, iaurt grecesc, etc);
  • Consuma la pranz proteine din carne slaba (piept de pui/curcan, muschi de vita, peste sau fructe de mare) + o garnitura cu calorii negative (salata, dovlecel la grill, piure de mazare sau de morcovi si telina, broccoli si morcovi fierti, etc);
  • Daca Necesarul tau Caloric Zilnic este mai mare de 1500 calorii, poti manca la pranz si o cantiatate mica de carbohidrati complecsi (paine integrala, paste integrale, orez brun, etc).
  • Consuma la cina proteine usoare (branzeturi slabe, albusuri de ou, fructe de mare sau peste) + o salata cat mai colorata;
  • Evita sa consumi prajeli, produse procesate sau care contin zahar ori faina alba;
  • Evita sa mananci carbohidrati dupa ora pranzului;
  • Evita sa consumi sucuri carbogazoase sau nenaturale, energizante sau bauturi alcoolice;

In situatia in care nu te descurci, iti recomand sa apelezi la un specialist care sa iti creeze o dieta personalizata, calculata in baza nevoilor organismului tau, a programului tau, a alimentelor care iti plac, precum a altor indicatori personali. In acest fel vei avea cu siguranta rezultate, pentru ca dieta ta va fi una profesionista si poti fi monitorizat foarte simplu.

  • PASUL 3: Antrenamentul Cardio – Fitness – Cardio

Atunci când te afli în etapa de slăbire este foarte important ca, pe lângă o alimentaţie specifică şi detoxifiere, să beneficiezi şi de un antrenament eficient, strict pentru slăbire şi tonifiere.

Întrucât în perioada de slăbire cea mai mare problemă pe care o întâmpini este pierderea masei musculare, este imperios necesar să ai un antrenament profi, în care să dozezi exact antrenamentul cardio combinat cu antrenamentul fitness, astfel încât să eviţi pierderea masei musculare.

Pentru a avea un antrenament eficient, care să îţi aducă rezultatele urmărite, iti recomand sa urmezi regula: „Cardio – Fitness – Cardio”.

Insa pentru ca acest antrenament sa dea rezultate, este improtant sa ai o alimenatie Low Carb, de care am vorbit mai sus.

CE AI DE FACUT?

  • CARDIO: antrenament HIIT la bicicleta eliptica: 10 minute

Considerat unul dintre cele mai eficiente antrenamente pentru slăbire şi tonifiere rapidă, antrenamentul HIIT (High Intensity Interval Training) este cunoscut şi ca antrenamentul milităresc.

Secretul acestui antrenament este pauza activă, în care lucrezi usor, fără să te opreşti, după care lucrezi rapid la o intensitate ridicată şi revii iar în pauză activă, după care o iei de la capăt, atât cât condiţia ta fizica îţi permite.

Această strategie de antrenament nu lasă pulsul să coboare la un nivel de repaus, ceea ce va ţine „în priză” sistemul cardio vascular şi respirator. Acest lucru va activa metabolismul la o intensitate ridicată, determinând astfel arderea intensă a ţesutului adipos.

EXEMPLU:

  • Lucrezi rapid: 30 de secunde;
  • Pauza activă: 30 de secunde (lucrezi usor)
  • Tot aşa, atât cât condiţia ta fizică îţi permite.

Repeta acest antrenament timp de minim 10 minute şi vei observa cum kilogramele în plus dispar văzând cu ochii, iar noua siluetă îşi face apariţia.

  • FITNESS: antrenament cu greutăţi medii: 20 de minute
  • CARDIO: antrenament HIIT la bicicleta eliptica: 20-30 minute

Daca esti la inceput de drum si nu stii ce exercitii sa faci si cum sa le executi, iti recomand sa apelezi la un antrenor cu experienta, care sa iti creeze un plan de antrenament personalizat, in baza obiectivului urmarit, a programului tau si a conditiei tale fizice.

Actioneaza chiar de acum ! De la obez la suplu in 3 pasi !

Sunt increzator ca vei obtine silueta mult visata si vei deveni cea mai buna versiune a ta!

Nu ezita sa ne ceri ajutorul! Ne gasesti pe www.bodytransformer.ro .

Sloganul nostru este „Impreuna putem crea o lume mai buna, mai sanatoasa” – si ne dedicam zilnic acestei viziuni.

Lasă un răspuns

x

Cookie-urile ne ajută să furnizăm o experiență cât mai bună pe site. Prin utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Sunt de acord Nu sunt de acord Text politica cookie-uri Setari permisiuni Afla mai multe despre Politica noastra de cookie-uri